Praha, 20. listopadu 2018 – Společnost Cisco na konferenci Cisco
Partner Summit v Las Vegas představila klíčové novinky v oblasti
týmové spolupráce. První z nich je inovace v oblasti cloudového
volání, kde Cisco rozšiřuje možnosti své platformy Webex Teams. Další
představené novinky se zaměřují na transformaci malých zasedacích místností
(tzv. huddle spaces), které umožňují nejenom efektivnější týmovou spolupráci,
ale zároveň mohou díky analytickým funkcím ušetřit velké náklady při navrhování
podoby kanceláří.

Moderní podniky chtějí přesunout telefonování
do cloudu, nikoli však na úkor kvality zvuku a funkcí. Společnost Cisco je již
dlouho lídrem na trhu sjednocené komunikace, ať už se jedná o on-premise či
hybridní modely. A jak ukazují data společnosti Synergy Research, díky akvizici
společnosti BroadSoft se Cisco stalo lídrem také v cloudu.

Novinky v oblasti cloudového volání zahrnují

Webex Teams jako pobočková telefonní ústředna

Nyní jde tato platforma až za hranice
sjednocené komunikace. Nový Cisco BroadCloud Calling je telefonní systém v
cloudu. Má veškeré výhody tradiční podnikové pobočkové ústředny. Dnes je k
dispozici spolu s platformou Webex Teams prostřednictvím poskytovatelů služeb.
O tomto cloudovém řešení můžeme mluvit jako o „sjednocené komunikaci na
steroidech“, která zahrnuje hovory, konference a týmovou spolupráci od jednoho
z nejuznávanějších dodavatelů v oboru. Celý koncept je navržen, aby odpovídal
požadavkům firem se 100 a více zaměstnanci.

Přidání cloudového volání BroadCloud do
programu Flex Plan, navíc dostupného prostřednictvím poskytovatelů služeb.

Nákup by
měl být jednoduchý a s modelem financování Cisco Collaboration Flex skutečně
je. Umožňuje podnikům platit jednoduchý souhrnný poplatek ve formě předplatného
za veškeré nástroje pro spolupráci, které potřebují. Mohou si vybrat lokální,
cloudovou nebo smíšenou implementaci a kdykoli změnit názor. Dnes do tohoto
modelu přidává Cisco řešení BroadCloud Calling jako novou možnost volání.
Poskytovatelé služeb nyní mohou sestavit kompletní řešení pro spolupráci, které
usnadní středně velkým a velkým podnikům přechod do cloudu. V první fázi bude k
dispozici prostřednictvím šesti poskytovatelů služeb v USA (Sprint, West, NWN,
CenturyLink, Verizon a Orange). V další fázi ještě v roce 2018 přibude globální
podpora v 19 zemích. Okruh se bude v následujících letech dále rozšiřovat.
Zákazníkům budou tito poskytovatelé nabízet síťové služby a nástroje pro
spolupráci v jednom přehledném balíku.

Týmová spolupráce: zasedací místnosti, ze kterých nechcete odejít

Velkým trendem moderních pracovišť jsou
otevřené prostory (open spaces). To ale v praxi často znamená, že
zaměstnanci hledají klidná místa, kde by se mohli v klidu sejít v malém týmu.
Podle výzkumu Recon Research 2018 v současné době existuje na 25 milionů malých
konferenčních místností (huddle spaces) – a jejich počet neustále roste. Tyto
malé konferenční místnosti poskytují prostor a klid, ale často nejsou vybavené
kvalitní technikou. A právě na to se společnost Cisco zaměřuje.

Portfolio řešení v oblasti malých
zasedacích prostor zahrnují:

  • Webex Room Kit Mini. Řešení je
    uzpůsobené pro malé prostory a využívá umělou inteligenci, kamery a mikrofony,
    které známe z větších systémů. „Probudí se“ při vstupu zaměstnance do
    místnosti. Přizpůsobí obraz tak, aby byl každý v místnosti viditelný účastníkům
    na druhé straně linky.
  • Nové Funkce Webex Board 55. Nové
    funkce odpovídají požadavkům, které měli zákazníci společnosti Cisco, jako jsou
    zoom či posun pracovní plochy nebo interaktivni „lepíky“ na ploše. Po úspěšném
    přijetí produktu uživateli byla rozšířena produktová řada o ještě větší formát
    85“.
  • Webex Share. Adaptér, který se
    vejde do dlaně a díky řešením Webex Meetings nebo Webex Teams změní libovolný
    televizor nebo monitor na prezentační zařízení bez USB adaptérů a kabelů –
    stačí jedno kliknutí a sdílíte obrazovku.
  • Analytické funkce a umělá
    inteligence. „Skutečně potřebujeme ve
    třetím patře více malých zasedacích místností? A pokud ano, dávalo by smysl
    přestavět jednu velkou konferenční místnost na několik malých? Které prostory
    jsou nejoblíbenější v Plzni?“
    . To jsou otázky, na které se ptá nejedna
    firma. Umělá inteligence a analytické nástroje společnosti Cisco dokážou na
    takové otázky odpovědět a poskytnout data, která firma potřebuje ke správným
    rozhodnutím. Cisco je fakticky jediný výrobce, který takové funkce poskytuje
    jako nedílnou součást své nabídky. Takové informace jsou klíčové pro správce
    budov, kteří dosud neměli možnost příslušná data jednoduše získat. Nyní budou
    moci vyjít vstříc uživatelům a snížit celkové náklady na firemní prostory.
    Diagnostické nástroje zároveň poskytují podnikovému IT podrobné údaje, které
    pomáhají při řešení problémů a usnadňují správu.